Ny månad

 
 
 
 
 
Så har Maj månad kommit. Hoppas att det blir en härlig månad.
Såg Mad man i söndags. Vilken besvikelse, reklam för någon bank. Var tog Jack Daniels whisky reklam vägen ? Det var den enda serien som hade en passande reklam förut. Själva serien är givetvis lika bra som förut. 
 
 
 
 
 
 
Hörde att lusten för att demonstrera ökat.  Har det blivit med det som äta ekologiskt.  Alla gör det men ändå får det slängas tonvis med ekologisk mat i livsmedelburikerna. Vi säger att vi demonstrerar mer, men det är samma klick som går varje år?.
 
Samtidigt så är det mycket bra och positivt att ungdomen ser till att de syns i vårt samhälle. Så ut och bär plakat mina vänner, alltid retar det någon.
 
Det är klart bättre at demonstrera än att bränna bildäck i förorten, så ut ungdomar och gör er röst hörd!
 
 
 
 
 
Själv så tillbringar jag de flesta lediga stunder i stugan Efter nästan 25 år som gift så protesterar man inte så mycket😆.  kommer bli vedhögen om vädret tillåter samt att fixa båten.
Givetvis kommer grillen fram till en glas vin eller öl. 
 
 
 
Är det detta möjligen en kombination av majbrasa och att bränna bilddäck:-)!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, nej. Tänkte börja med inspiration igen :)

2014-05-01 @ 08:56:10
URL: http://www.ayeartogo.blogg.se
Postat av: Micke

Demonstrationer är väl mest ett sätt för många att känna nån slags gemenskap som alla människor tycks ha ett behov av.
Speciellt när dessa våldsamheter i vårt samhälle har eskalerat nåt så in i vassen.
Då går man ut och demonstrerar...med all rätt förstås.

MEN, inget för mig...tror inte att det gör nån skillnad förutom att folk som demonstrerar kan säga att de åtminstone gjort något för att få stopp på eländet :(
Jag förlitar mig på polisens arbete, fast det kanske är att lura sig själv, av bekvämlighet kanske?

Kanske de små som växer upp nu får nåt i sina gener genom föräldrarnas demonstrerande så att de inte får tanken på att bli kriminella...det är ju dock en gemensam kamp vi i vuxenvärlden bedriver, föräldrar, förskola, dagis och skola mm.
Men då måste resurserna fördelas lite bättre emellanåt.

Blev faktiskt lite förvånad över siffrorna när det gäller demonstrationer, trodde inte det var så mycket.

Men nu får du ha en fin 1maj...upp på barrikaderna ;)

2014-05-01 @ 10:38:43
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Blåst af Kuling

Demonstrerat har jag inte gjort sedan tidigt 80-tal, men vad det handlade om har jag glömt. Hahaha! =)
Hoppas du/ni fick en härlig Valborg. Att grilla är inte så dumt och ett glas vin eller öl därtill är "pricken över i´et".

2014-05-01 @ 11:09:17
URL: http://bortamedvinden.com/
Postat av: Erica

Har aldrig varit med på någon demonstration nån gång, fast å andra sidan bränner jag inte bildäck heller.. :)

2014-05-01 @ 11:18:18
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Life of Johanna

Jag hade strålande solsken hela dagen igår, så det var nog inte jag som bjöd på regn och snö igår

2014-05-01 @ 13:46:17
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: soffie

maj hoppas jag som du att det ska bli en varm och fin månad..kramen

2014-05-01 @ 21:10:08
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag har aldrig demonstrerat. Vad skulle det vara emot? Här är ju allt så himla bra. Haha!
Ska man demonstrera måste man också vara berädd att hjälpa till att förändra. Jag är nog ganska dålig på det just nu.
/P

2014-05-01 @ 22:32:30
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Mia

Så snäll du verkar vara mot din hustru... ;-) Fortsätt med det... du kan ju komma med ett litet plakat och demonstrera om du tycker hon vill bestämma om fel saker... ;-)

Demonstrationer... om det har effekt... Tja, det är en tradition precis som att fira jul eller påsk... ett sätt att umgås. Demonstrationen ger ju tillfälle att uttrycka något också... om man nu vill det... Jag själv har inte demonstrerat... ;-)

2014-05-01 @ 22:52:07
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0