Fredag

Så är det äntligen fredag igen!
 
 
Nu har man verkligen kommit in i vardaglunken med att jobba se på tv samt fixa lite hemma i staden.  Det som hänt i veckan är att vår lille katt lyckades plocka en fågel fast han är i koppel. råttor eller skogmöss tar han ute vid stugan i koppel fast aldrig en fågel tidigare. Så samtidigt som man blir lite arg på honom då han "klipper" en fågel. fast samtidigt är man lite stolt över honom då han är 12år  och kopplad då han gör denna bravad.
 
Ser ut som katten vann
 
 
Har nu fått ett lass med jord ca 8 kubik som ska ut på vid stugan, så jag kommer att ha arbetsuppgifter i helgen med. Fast givetvis kommer man hinna med lite grillning och lite vin. Det är helg för tusan!
 
 
Helgen kommer även bestå av det glömda valet (kyrkovalet). Tyvärr är det ett gyllene tillfälle för politiska krafter som vi inte vill ha i riksdagen att kunna utnyttja det låga valdeltagandet i detta val. så är inte egentligen att rösta en demokratisk skyldighet vi har i vårat samhälle? Eller är det så att hur kyrkans förmögenhet  sköts bryr vi oss inte om? Kommer nog försöka hinna med att vara en anhängare av demokratin i helgen. Varför kan man inte röst via nätet då man kan sköta allt annat där med ett bank - id. Tror det skulle underlätta framförallt i detta val!
 
 
Bilder från förra vecka.
 
 
 
 
 
 
 
Dessa bilder är från torsdag morgon. Nu närmare sig den årstiden då man undrar varför man överhuvudtaget håller på med arbete.
 
 
Tittade på Lyxfällan igår och man undrar hur tänker folk egentligen. Visst kan man hamna i en dålig ekonomisk situation genom arbetslöshet eller sjukdom. Men tro att man kan leva som man gjorde med två löner när man bara har en. Det mest skrämmande är att det handlar inte om  shopping tokiga ungdomar utan medelålders människor med så kallad erfarenhet. Vilka förebilder får våra ungdomar! 
 
 
 
 
 
 
Får hoppas att det blir något annat än läsk och nagellack i helgen !
 
 
 
 
 
Frugan och jag har funderat på att försöka komma iväg och se filmen om Monica Zetterlund. Är inget fan av henne, fast fått för mig att filmen är bra. får se när vi kommer iväg till biografen.
 
 
 
Dags att dricka upp kaffet och åka till jobbet, innan vi tar helg ledigt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Gillade ju Monica Zetterlund jag..har en bekant som kände henne..hon var en kvinna som kunde vräka ur sig saker men hade även trots det ett hjärta av guld.
Mycket har hon ju varit med i...bra kvinna det där.

Jo..Lyxfällan där..värst var väl den för några år sedan som trots en spelvinst med månadsutbetalningar i många år lyckade sätta sig i "skiten"...underligt är det.

2013-09-13 @ 10:43:51
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Det ser som om har att göra i helgen.
/P

2013-09-13 @ 14:04:12
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se
Postat av: Mia

Filmen om Monica Z vill jag absolut se. Jag tyckte hon var mycket duktig sångerska... Smaken är som baken...

Det där med att rösta via nätet, tycker jag är ett utmärkt förslag till våra politiker! Kyrkovalet skulle kanske vara den största vinnaren, då traditionen är att då blir vi soffliggare... vi allra flesta i alla fall.

Lyxfällan har jag sett en gång - inget program för mig. Tycker det är förnedrings-TV. Hänger ut folk och deras dåliga beteende - vad får det för konsekvenser efteråt? Om det är människor med litet självinsikt så måste de inse att de är förlöjligade inför hela svenska folket. Till vilken nytta? För att vi andra ska kunna förfasa sig över någon annan och känna vår egen "duktighet"... :-)



2013-09-13 @ 19:36:29
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag ska också rösta - tycker att det är nästan ens skyldighet när vi lever i ett land där vi faktiskt får rösta vilka som ska föra vår talan. (Sen händer ju att man funderar på vad som hände under vägen...)
När jag ser Lyxfällan så fascineras jag av att folk med höga löner inte får dem att räcka...Jag är nog rätt duktig ändå som överlever på min kommunala lön!
Ha en skön helg!

2013-09-13 @ 22:25:03
Postat av: annika

ja det var jag som skrev, sorry glömde "namna" kommentaren

2013-09-13 @ 22:26:07
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0