Tips från coachen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så har äntligen lördagsmorgonen infunnit sig med mina rutiner ni vet. Kaffe, mat till katten elda i öppna spisen.. Igår så slutade jag lite tidigare en frugan, då man hann med att klippa gräset i staden samt börja med att plocka ihop sommar utrusning tvättställ, grill och dynor till utemöblerna.
 
 
 
 
När frugan kommer hem så säger hon "vad duktig du har varit", min första tanke var att tror hon att hon pratar med ett barn, sedan smög sig en annan tanke in i mitt huvud. När f....n sa jag något sådant sist till frugan bara så där när man kommer hem.  Så mitt tips till alla män är kom ihåg att så fort ni kommer hem nu under juletiden innan första advent håll koll på när julgardiner eller adventsstakar åker fram. Kliv då in genom ytterdörren och utbrist '''2men älskling vad duktig du har varit", svaret kommer ske på två sätt antagligen ett leende eller ett par mörka ögon och ett muttrande om att detta sker varje år!
 
 
 
 
Om någon undrar hur det går med toa o vatten projektet vid stugan, så kan jag säga att avlopps rör tank nedgrävt. Nu inväntar vi elektriker och att få in åretruntvattnet i stugan samt en vatten toa. Visst finns det en viss tjusning med hantverkare. Fast det kommer bli klart till vintern för det har de alla hantverkare lovat oss, fast de har aldrig sagt vilken vinter!  
 
 
 
 
 
Just nu har vi regn här ute vid stugan, hoppas att det klarnar upp framåt dagen, så man kan komma ut och fixa lite. Har hjälp idag med yngsta dotter samt pojkvän som är på besök. de ska åka in till staden under lördagskvällen för att träffa gamla kompisar från studietiden.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är skillnad på när vi kvinnor berömmer än när ni män berömmer.
Vi kvinnor gör det för att visa uppskattning, spontant. Bara så där...!
Men ni män, ett dera planerar ni berömmer, precis som du nu gjorde. Förmodligen finns en baktanke..... Ahhhh, jag är inte du och har varit gift lääänge.
Alltså, vad är skillnad på att berömma er män eller barn?

Haha! Nu retas jag lite. Är du sur? Förmodligen, du är ju man....!
/P

2013-10-05 @ 17:25:28
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Här har vi med haft regn idag den första riktiga höstdagen,vilken underbar fru du har som ger sej beröm för set du gör,,,må gott

2013-10-05 @ 22:15:08
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0