Duschtapeten lossnar inte !!

 
 
 
 
 
 
 
 
Blev inget eldande ute då vi försöker få bort den gamla duschtapeten själva. Helvete vad den sitter. Är det någon som har ett tips om hur man lättast får bort en duschtapet?
 
Trodde det skulle vara svårare med golvet i duschen, fast det gick som en dans.
 
På eftermiddagen kom regnet och såg att jag behövde titta till ett av stuprören. Kommer titta över de andra rören idag så dessa fungerar som de ska. 
 
Vi kommer att sätta ny tapet samt lägga ny matta, men vi ska inte ha separat duschkabin utan har duschen direkt, om ni förstår hur jag menar. Ska även försöka klämma in en toppmatad tvättmaskin. Givetvis blir det en diskmaskin, så sedan blir det lika bekvämt i stugan som hemma i staden.
 
 
Fick en förtidig farsdagpresent igår. Årgångsglöggen -13, Tror frugan var sugen på den själv, fast kallade den som en present till mig. Hur var då smaken ? Tycker den var god smakade jul , vilket den inte gjort en del år. tror det är lite mandarin samt olika frukter i den, givetvis de vanliga glöggkryddorna som gör mycket åt glögg smaken.
 
Fast kaffet idag har jag fått göra själv. Katten var redan utsläppt, då han höll låda tidigt i morse med frugan
 
 
Kommer tömma sommarvattnet senare idag, så vi får hoppas att Åretrunt vattnet finns till nästa helg.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tommy

sv: Skrattar.. Bara jag slipper tappa mer hår så är jag glad! ;)

2013-11-10 @ 13:29:06
URL: http://tommytott.se
Postat av: Inga M

Det är bra även utan duschkabin, så har vi här hemma. Fast man får vara noga med lutningen och skarven som blir mellan golvmattan och avloppet, men jag antar att ni har ett proffs som gör det.

2013-11-12 @ 11:49:34
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0