Tandlös

Så är man på hemmaplan igen. Det känns skönt, fast visst är det något speciellt med att var utomlands. Idag är jag ledig efter att ha gjort ett besök hos min tandläkare. På en av de bakre tänderna hade det lossnat en bit samt att den var infekterad. Det blev att säga adjö till den tanden så nu hat man en tand mindre. Kostnad lite över 3,000 kronor.  Pengar har alltid en tendens att försvinna på utförutsedda utgifter när man tror att man kan spara en slant. Så spendera pengarna innan det dyker upp något, fast det är alltid bra att ha en liten slant sparad till sådana utgifter som denna tand.

 

Nu är snart Maj månad slut och visst vi har sluppit snön och en del dagar varit soliga med lite värme, fast själv hade jag hoppats på mer sol och värme.  Får se hur juni o juli blir, hoppas på mer sol och värme. I helgen ska förhoppningsvis båten hamna i havet.


Kommentarer
Postat av: Mia

Och här sitter jag och längtar efter lite svalare väder, gärna en åskskur som rensar och fräschar upp luften.... :-)
Usch tandläkaren...jag ska också dit snart. Konstigt att inte högkostnadsskyddet inbegriper tänder och ögon...som om de inte tillhör kroppen!

2013-05-30 @ 21:38:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Micke

Jo..värmen är över oss...försöker hitta korta byxor att ha på mig...men slutar med jeans när jag ska till jobbet iallafall...får bli inköp av ett sådant plagg eller två i helgen...om jag nu inte klipper av några gamla jeans förstås...jo...en idé det..!

Tandläkare har jag inte besökt på flera år..ett tips vid infektion...borsta som sjuttan i ett par dagar nån gång i timmen så går det över...funkade för mig förra gången. ;)

Fast nu har jag tid hos en tandläkare iallafall..nästa månad...ska bli intressant att se hur stort hål jag får i plånboken efter det ;)

Ha en skön helg

2013-05-31 @ 18:37:59
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0