En helsvensk helg!

Så vann vi hockey VM, fast personligen tycker jag att Schweiz gjort en bragd insatts med att endast förlorar en enda match under VM. Visst spelade vi bra under finalspelet. Innan det var vi nog det sämsta laget i turneringen. Så till nästa VM räcker det att endast skicka bröderna Sedin och Enroth.

 

 

Det fick bli ett nytt däck till bilen så nu är den fixad oklar för sommarens utflykter.  Grillade lite i helgen fast jag höll mig bara till grillen och inte en sådan stor grillfest som hade i Husby/Stockholm Vad vinner ungdomen på att göra så? Troligtvis inget! Hoppas att de känner sig tuffa och lyckliga efter helgen. För sedan ska deras föräldrar betala kalaset.

 

 

Sedan har vi frågan om rätt låt vann? Då mina favoriter kom dåligt (Spanien och Frankrike), så tycker jag att Danmark var en fullvärdig vinnare. Hon är halvsvensk flickan så vi vann halva tävlingen!

 

 

Så helgen innebar en och en halv vinst för Sverige!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, ja 1½ vinst är ju bättre än inget förstås *L*
Håller med ang Schweiz, så bra dom gjorde det hela turneringen! MEN....jag håller inte med om vilka vi ska skicka till nästa VM, jag bor alldeles för nära Skellefteå för att göra det ;-)

2013-05-20 @ 16:47:15
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Micke

Jo du...ju mer man lyssnar på den där låten, ju bättre blir den ju...tyckte Island var vackert annars, åtminstone språkmässigt..det var väl det som slog an en sträng hos mig...fast nån bra låt var det väl egentligen inte. ;)

Hur som helst..finnarna har åkte hem i skam..det räcker för mig...! "asg"...ha de bäst.

2013-05-20 @ 20:15:35
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Okej Jimmie Eriksson får äka med. Han började din karriär i Vita Hästen där av hans hockey kunnande:)!

2013-05-20 @ 23:05:14
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0