Minus 16 grader 20130316

 

 

Lördag morgon givetvis vaknar man tidigt och är hur pigg som helst. Tittar på yttertemperaturen som visar: -16 grader. Nu börjar verkligen den här vintern sätta sig på humöret. Ser på kanal 8 i veckan då jag hinner hem programmet En plats i solen borta eller hemma bäst? Visserligen är det engelskt program men förstår det som flyttar till Spanien/Gran Canaria till fullo. Engelsmännen har regnet och vi har det vita helvetet, så vi sitter i samma båt kan man säga. Är det någon som verkligen tycker att det känns okej med detta väder två veckor innan Påsk?

 

 

Har visserligen fått ett vårtecken denna vecka. Fått tid att skifta till sommardäck hos firman där jag har däcken under vinterförvaring, så nu måste jag skicka en bokningstid till frugan för vår gamla bil som undertecknad byter däck på själv. Det räcker utmärkt att hålla på med en bil gällande däckbyte.

 

 

Troligtvis kommer vi denna helg sitta hemma och springa i shopping centra, vilket givetvis är mycket trevligare än att vara vid stugan och elda i öppna spisen fixa lite i stugan eller på tomten om det går att vistas utomhus.

 

Ska strax gå ut och fylla på mat i fågelbordet till våra små bevingade vänner som inte förstått att sticka tillsammans med flyttfåglarna utan precis som oss stannar i denna del av Antarktis

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

4,6 minus här...inte i skuggan dock...!

Men nu ska väl våren snart komma får jag verkligen hoppas...men det blir väl att frysa lite ett tag till...fast här är det ju inte lika illa som hos dig...urk



PS:Den som pekats ut är nog inte intressant....bättre att skylla på en oskyldig så att de "höga gubbarna" som lagt ut kontraktet kan komma undan...ja..om man tror på en konspiration förstås ;)

2013-03-16 @ 10:17:46
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Det blev stugan ihelgen. elda i spisen ta en whisky och må gott, var vad jag gjorde i helgen!

2013-03-19 @ 17:31:41
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: livet

Jag älskar snön och kylan i December, INTE i Mars

2013-03-20 @ 10:30:23
URL: http://www.livetarinterattvist.blogspot.se/
Postat av: Christina

Nope,det är inte okej med detta väder två veckor innan påsk!
Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett hus i Spanien och bo där under den mörka årstiden för att sen flytta tillbaka hit under den ljusa!

2013-03-20 @ 14:35:27
URL: http://livetpatallasen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0