Glad Påsk!

 

Så skönt det ska bli med lite ledigt under Påskhelgen. Äta ägg, grilla och givetvis några öl kommer det bli. Snapsen hoppar jag då jag inte är så förtjust i detta. Fast en whisky kommer det bli. Positivt är att solen och de futtiga plusgrader som blir mitt på dagen tagit rejält på snö helvetet. Helgen kommer enbart bli att umgås med familjen och elda i spisen ute vid stugan.

 

 

 

 Inhandlat en ny telefon till stugan, då den gamla höll endast i tre år.Ett typexempel på slit och släng samhället vi skapat idag. Har fått leta fram den gamla telefonen som jag tydligen enbart har som lånegods för det står tillhör Televerket på baksidan. Vilken härlig monopoltid det var man fick telefonen av Televerket och fick betala för den samtidigt som man fick inte äga den, då det skulle vara statens egendom. Synd att det inte är så med mobiltelefonerna, då hade troligtvis funnits endast en modell. Hur lätt som helst att välja.

 

Kan inte låta bli att undra hur det skulle bli om vi gick tillbaka till statliga telefoner, två kanaler på tv samt fyra i radion. Skulle vi uppskatta att detta hände? Givetvis skulle vi överleva detta, samt klara oss av enbart detta utbud. Glömde en sak affärerna skulle stänga klockan 18,00 på vardagar lördagar klockan 13,00 samt söndagar stängt. Givetvis skulle den sista utposten för det gamla stalinistiska samhället vara stängd på påskafton. Långfredagen skulle verkligen vara långfredag med allt stängt, minns ni hur det var? Vem vet om internet funnits hade det säkert varit ned kopplat under en helg som Påsken. För att träffa andra människor var man tvungen att gå till Svenska kyrkan.  Visst är jag gammal +56, fast det är inte så länge sedan vi hade det så här!

 

Glad påsk!

 

 

Ps. Tips till alla äkta män göm kvasten inför morgondagen annars flyger våra gummor iväg!

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Jo..minns min barndoms långfredagar...oj oj oj..allt var stängt...var ju frikyrkligt hemma också...jösses..knappt man fick leka ute ju på den tiden :)

Ja fan...tror jag ställer kvasten vid dörren och ser om frugan hittar på nåt ;)
Men så klart..kan ju vara bra att ha någon som diskar alla glasen efter att jag botaniserat i barskåpet och sen inte når upp till diskbänken från golvet där jag kryper på alla fyra ;)

Glad påsk på dig.

2013-03-27 @ 18:44:45
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Tommy

Tittar in och önskar er en fin påsk!

2013-03-29 @ 11:09:14
URL: http://tommytott.se
Postat av: paloma

Hej! Vad kul du tittade in igen! I Dag gick det lätt att komma in igen..skönt! Hoppas du haft en bra påsk. vbi har haft lugnt och skönt! Har dock varit så förskyld i över 2 veckor! I Går blev det både bailys och öl .. vi hade påsk middag med min väninna och hennes dotter! god forsättning. kram

2013-03-31 @ 22:06:58
URL: http://www.nattstad.se/Glamourwomen
Postat av: livet

allt var inte bättre för :)

2013-04-03 @ 10:58:04
URL: http://www.livetarinterattvist.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0