Kampen har Börjat!

Har idag påbörjat det årliga kriget mot ogräs och mördarsniglar. Hur tänkte överhuvudtaget vår skapare när han skapade dessa saker. Allt detta måste han gjort på lördagskvällen efter en box med vin. Efter ett par whisky kom han på idén med mygg och fästingar. Så allt detta är skapat då vår skapare införde lördagen som en festkväll. Varför växer skiten upp igen efter hinkvis med ogräsmedel över dem? Ska nog vinna kampen i år med, då jag alltid brukar utgå som segrare i detta krig, eller är det ogrässet som vinner eftersom det alltid kommer tillbaka? Ska åka tidigt till jobbet imorgon för att försöka åka hem lite skapligt på eftermiddagen. Skönt att det är fredag imorgon så det blir lite ledigt.

 

 

 

Kommer åka till kungliga huvudstaden i helgen, så stugan får klara sig själv. Det blir att gå runt i affärer tror jag om jag förstår min fru rätt och kanske ett besök på ABBA museet. Sedan blir det att äta gått och ta en öl och lägga sig. Hoppas bara att det blir bra väder i helgen.

 

Ha det bra! Dax för sängen!

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, detta eviga krig som tar bort fokus från grillande och avkoppling... SUCK!!!

Något försenat önskar jag en fortsatt trevlig helg! :-)

2013-06-15 @ 16:17:16
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Micke

Ja du...vem avgår med segern?
Ogräset drar sig ju bara tillbaka för att omgruppera tycks det...men en liten stund är det ju borta iallafall.

På föreningen (HF) har vi byggt en låda nu fylld av blommor och satt på gården...ska bli intressant att se om den klarar sig från ogräset i form av "tags" eller om blommorna får sitta kvar där utan att nån river upp det.
Det är våra ungar i området som varit med om att plantera det..de blir nog jävligt sura om nån förstör det.

Men nu får du ha en skön Söndag Mhats

2013-06-16 @ 10:42:37
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0