Mona Sahlin o Stefan Löfven upptagna!

Fredag slutade tidigt idag. Hur skönt som helst! Hoppas att vi kommer ut till stugan i helgen, att åka idag är nog att ställa sina önskningar lite för högt. Det är faktiskt skönt att sitta hemma nu när det är ljust och solen har kommit fram. När jag klev ur bilen hörde man hur fåglarna kvittrade riktigt bra.

 

Nu kan man snart börja leva igen!  Har även vunnit en miljon pund enligt ett sms på min mobil. Så nu känner ni en pund miljonär. Frågan är bara hur pundig personen är som skickar dessa sms.

 

Har även fått det oranga kuvertet i vecka. Det blir nog att fixa några 57:or som vill jobba längre med hög lön för att försörja mig som pensionär. Även där har jag hittat mina framtida pensionärers försörjare dessa är Mona Sahlin och Stefan Löfven . Då dessa kommer jobba till 75 år och troligtvis tjänar bra mycket mer än undertecknad så kommer jag kunna lyfta pension från min 60 årsdag. Så ni som är födda 1965 passa på att boka upp Reinfeldt som er pensionsgarant. Detta kallas för pensionsväxling: Man låter höginkomsttagaren jobba till han/hon stupar, så kan vi ”småfolket” gå tidigare!

Så inför valet 2014 kräv pensionsväxling alla svenskar!

 

Tänk bara på att Mona o Stefan är redan tingade!


Kommentarer
Postat av: Tommy

SV: Tack ska du ha för dina värmande ord.

Helgen har varit fullt upp.
Jobb och massor med roligheter.

2013-02-24 @ 14:21:21
URL: http://tommytott.blogg.se
Postat av: Micke

Pension? Undrar nånstans hur en annan ska nå fram till en sådan begivenhet?
Den ser ju ut att bli längre och längre in i framtiden...nä...jag jobbar nog tills jag ramlar ihop med stövlarna på...När? Ja du...det återstår att se.

Ha en fin Söndag :)

2013-02-24 @ 14:54:22
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: livet

nä, prognosen ser inte så ljus ut, så därför får man spara själv

+ gäller att man har ett jobb man trivs med eftersom man ska jobba länge :)

2013-02-26 @ 10:05:42
URL: http://www.livetarinterattvist.blogspot.se/
Postat av: Snejky

Pensionär...Hmmm, nja...Emellanåt längtar jag till att gå i pension, men.....det lär ju inte bli så mycket i *lön* tyvärr....

2013-02-26 @ 13:52:58
URL: http://snejky.se
Postat av: Christina

Vad kul att du hittade in till mig.Att bo på landet är underbart under vår-sommarhalvåret.Mindre underbart i vintertid.
Grattis till vinsten förrästen!

2013-03-02 @ 01:17:17
URL: http://livetpatallasen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0