Februari

Äntligen helg!

 

 

Arbetsveckan har inneburit jobb över öronen. Man kan inte låta bli att undra över varför företag ska spara på jobb åt de arbetslösa samtidigt som man jagar skiten ur de arbetsförda. Fast givetvis måste Telia nu ta bort 900tjänster, för att bekosta Teilia höjdarnas avgångsersättning. Så visst det kanske är så att det är bättre att några få (vd, styrelse) har det bra, än att anställda 900 stycken får lön.

Hur många kan tänka sig ha kvar ett abonnemang på Telia, efter detta?


 

 

 

 

Kommer försöka åka ut till stugan i helgen för första övernattningen år 2013. Det brukar alltid vara en höjdare inget vatten, svinkallt.  Fast får man bara sätta på element samt tända en brasa och hämta vatten i pumphus, så är det bara att skotta lite snö samt ta sig en whisky för att sedan somna med Gina på tv rutan.  Givetvis kommer man sitta ikväll och reta sig på melodier samt att hur eller tänkte man överhuvudtaget när man sätter Danny som programledare.

 

 

Inväntar nu att frugan ska slå upp sina ögon. Får bli ett tryck till på min kaffemaskin. Har ännu inte tröttnat på den.

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Mitt första och andra mobilabonnemang var med Telia innan jag fann dåvarande Europolitan..Europolitan hade en tjej som talat in meddelandet man fick när man skulle kolla om någon lämnat nåt meddelande...hon var sexig tyckte jag..hade kvar dem tills hon försvann..då bytte jag till comvic och där har jag stannat..har ingen telefonsvarare idag dock..de har inga tilltalande kvinnor som ger besked....inte min grej ;)

Ha en skön fortsättning på Lördagen.

2013-02-02 @ 09:53:39
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Givetvis var det första abonnemanget Telia, tyvärr har jag mitt kvar. funderar starkt på att lägga över det till tele2 där jag har resten av telefonerna.

2013-02-06 @ 19:20:01
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0