Nu kommer han snart!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så är det dags för sista ljuset i staken samt att göra de sista förberedelserna inför denna högtidsstund. Själv kommer jag tända ett ljus på julafton och läsa högt ur bibeln för min familj. Undrar hur de skulle reagera. då man är inte någon VIP kund hos Svenska kyrkan, fast man är medlem. Har allt hänt med Jesu födelse som vi egentligen firar eller är det världshistoriens största skämtbok som fick miljontals människor att gå på det? 
Har inget svar på det och kan varken förneka eller bekräfta att det finns ett högra väsen, fast visst borde det finnas då det  är massor med människor som tror på det, fast kallar killen med olika namn.
 
Det enda som retar gallfeber på mig är att de troende ser så lyckliga ut även i svåra stunder. detta gör definitivt inte jag i svåra stunder.
 
 
Så det kommer nog bli som vanligt riva upp alla paket på fem minuter sedan äta så magen står ut åt alla håll, Sedan blir det glögg och somna i tv soffan. Fast visst är själva julhelgen mysig då man passarat stressen inför denna. Köpt en julklapp till mig en Samsung S4. Så nu är gubben med i mobiltelefonsvängen. 
 
 
Det man kommer sakna med årets jul är definitivt Barna Hedenhös, jag har sett nästan alla avsnitt hittills. endast missat ett. Tycker den är kanonbra!
 
 
 
Biden från Google.
 
Många klagar på att det inte blir en vit jul!
Skippa glöggen och all annan alkohol så får ni en vit jul!
Det går även att få en vit jul genom att bara använda vit sprit, typ vodka.
Vet inte men kanske har jag missuppfattat er i vad ni menar med vit jul !
Undertecknad myser varje morgon som det vita helvetet (snö) lyser med sin frånvaro!
Länge leve växthusklimatet :-))!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men va då Jesus födelse? Är det inte Tomten som fyller år på Julafton?
Man kan dricka vit glögg.......!
/P

2013-12-20 @ 20:54:53
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Inga M

Min tro ligger lite i linje med din. Eftersom jag växt upp i ett västland så väljer jag att tro på Bibeln och kristendomen. Men som du säger kan det mycket väl vara samma gud världen över fast han / hon tolkas lite olika.

Idag lär det vara den mörkaste dagen, vi går mot ljusare tider åtminstone.

2013-12-21 @ 06:42:50
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Matbossen

Svar på dina frågor.
Vågar entreprenörer komma med julklappar? Ja jag blev förvånad själv. Trodde de slutat med sånt.
Whiskey är lite billigare i Danmark, sprit överlag. Vin är inte billigare och de har mindre utbud än i Svearike.
Ha en härlig helg.

2013-12-21 @ 07:54:01
Postat av: marie

Vit=mjölk 💙 Mjölk passar ihop med barn.
Julen tycker jag e barnens högtid.dom
Ska va i centrum inte flaskan.
Själv tror jag på hmmm låt mig se.....
på att allt löser sig.....
God jul

2013-12-21 @ 09:05:56
URL: http://skymmningssolen.blogg.se/
Postat av: Micke

Hörde att snön ska komma på uppesittarkvällen...det gillar jag...fast jag tror det blir en knaper vit jul i år..tyvärr ;)

SV: Blossa är bra grejer det..men när den där reklamen kom på tv fick jag inte ihop det riktigt...hörde det som "PLO---ssa"..va sjuttan hade PLO med glögg att göra?

2013-12-21 @ 13:02:28
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Där hade vi ett objektivt inlägg om julen och dess betydelse. ;-)
sv:
Ja, det är klart det finns fler roliga saker runt hörnet, hade ju varit tråkigt annars. :-) Men vissa saker sätter sina spår i det fortsatta livet, positiva spår i det här fallet.
Ha en riktigt God Jul du med! :-)

2013-12-21 @ 23:14:52
URL: http://loveliferock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0