Imorgon blir det jobb !

 
 
Sitter och slötittar lite på tv, känns bra så imorgon blir det att återgå till att tillföra lite för Sveriges BNP. Om jag förstod Försäkringskassan rätt så är det bäst att vi jobbar som faan i år, för 2014 skulle vi vara hemma och sjukskrivna. Man kan inte låta bli att fundera över när de tror vi kommer sjukskriva oss, under första halvåret eller kommer det explodera efter september 2014? Känns tryggt med en sådan undersökning!
 
 
 
Norrköpingskommun har gjort en fantastik upptäckt!
De skall utbilda sina kockar! 
 
 
 
Ska bli skönt att komma tillbaka till arbetet, för sitter man hemma och läser nättidningar och ser på tv så vaknar bara den griniga gamla gubben i mig.
 
Torsdag och fredag kvar sedan ut till stugan. se vad som hänt med arbetsplatsen under veckan.
 
Man kommer snabbt in i mönstret att leva på helgen samt  gå på instinkt under veckan.
 
 
Tar med en bild från ett somrigt Stockholm !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Förnedringskassan är ett MYCKET bra namn!!!
Ja, Gud, så gött det är att vara ledig!
sv:
Javisst är det nog så. Minnet sållar bort det tråkiga och behåller det roliga! :-)

2013-08-21 @ 21:41:42
URL: http://loveliferock.blogg.se
Postat av: Mia

mmm jag hoppas jag håller mig frisk även nästa år... ;-) För alla skulle inte vara sjuka.... MEN... jag tycker det är ett problem med hur arbetslivet ser ut idag... Stress, stress, utslagning, någon är bra arbetskraft - den ska arbeta som bara tusan... någon annan håller inte måttet - får inte vara med... :-(

2013-08-22 @ 00:08:58
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Stockholm är en vacker stad! Fin bild!

2013-08-22 @ 09:50:24
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0