Arbetar kommunen Norrköping

 

Så är det snart dags för att fira in våren med sedvanligt supande samt gå i demonstrationståg, fast i Peking ställs tåget med plakat in. Kvar är raggartåg samt knuttetåg . De som kommer sakna sossetåget bjuds på underhållning av Amy Diamond. En krona för hur sossekommunen Peking tänkte, om det nu över huvud taget fanns någon tanke bakom detta beslut. Inget illa menat mot Amy Diamond. Du kommer troligtvis samla mer folk än vad tåget gjort de senaste tjugo åren.

 

 

Det kanske är dags att göra första maj till arbetsdag och återinföra annandag pingst igen!

 

 

Kommer själv fira valborg ute vid stugan hoppas jag, då jag kommer ta fram plakaten från förra året inför 1:e Maj

”Gubben slippa disken, gubben slippa disken” kommer genomföra mitt tåg klockan 05,00 på morgonen så jag vet att frugan vaknar ordentligt inför dessa kraftfulla slagord! Vi svenska män vill ha det som grabbarna i Mad Men.

Djävligt bra serie!


Kommentarer
Postat av: Micke

Här blir ingen demontration...frugan har kuvat mig i många år så en demonstration är meningslös...nu blir det disken...ha en skön 1 Maj ;)

2013-05-01 @ 13:31:13
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0