Lördag

Skönt med lite vila, visserligen regnar det just nu.  Fast vädret ska bli bättre om man läser och tror på vad tidningarna skriver. Gjort mina vanliga lördagsmorgnar sysslor släppt ut katten samt tagit en kopp kaffe eldat upp i öppna spisen. Sitter just nu och väntar på nyhetsmorgon samt att kvinnan i mitt liv ska slå upp sina ögonlock, fast det kommer nog ta ett tag!

 

 

Har fällt ett par träd på tomten som jag hoppas kunna elda upp grenar och sådant som man inte kan elda i öppna spisen under dagen. Ska även lägga på den nya presenningen för att skydda båten i vinter. Tror att jag lagt ut lika mycket på presenningar som båten är värd. Fast vad gör man inte för att skydda sin lilla båt.

 

 

Då man gått runt i affärer i veckan så märker man att de håller som bäst på med att fixa fram julpynt och allt som hör till stundande kommersiella dunder helg. För killen som fick både spik i foten o armen har vi tydligen totalt glömt bort. Varför tro på honom när det finns den där rödklädda killen med vitt skägg  


Kommentarer
Postat av: Micke

I vårat ICA placerar de om allt, så det tog mig en kvart att hitta kaffet idag :(
Allt ska flyttas om, hyllor som man tidigare kunde gå emellan är nu ihopsatta så man måste gå igenom en hel rad för att hitta ut igen, naturligtvis för att de vill jag ska "spontanköpa" vilket de inte kommer att lyckas med när det gäller mig.

Julskyltningen är alltså inte igång där nere ännu...jo...julmusten finns inte ens den inne ännu...det bästa jag vet med julen nästefter julskinkan är ju just denna dryck.
Annars bryr jag mig inte så mycket när det gäller hysteriskt handlande.

2012-10-20 @ 11:33:57
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Varför inte släppa Påskmusten nu med ,så finns allt i butiken !!

2012-10-22 @ 08:49:44
URL: http://mhats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0