Sjukvården

Så har man varit i kontakt med svensk sjukvård. Det första man slås av när man kommer till sjuhuset är att det är fullt med patienter och då menar jag inte akuten utan folk som ska på återbesök och träning hos sjukgymnaster .  Sedan får man träffa som i mitt fall en sjukgymnast som klämmer o känner lite samt ger mig ett träningsprogram med tipsen att gå och stå mycket. Borde kunna sköta mitt jobb om jag inte sitter så mycket. Hur f… ska jag kunna stå och köra bilen?


Tror det var första gången som jag var hos en läkare/sjukgymnast där man inte frågade om jag använde tobak. Nu ligger fokus i att man ska motionera minst i 30 minuter per dag, då klarar man alla sjukdomar och värk i kroppen.

 


Då jag frågade om man skulle gå till en massör fick jag svaret att ”de kommer inte kunna göra något”. Är det så att vår sjukvård blivit så konkurens utsatt att man inte vill släppa patienter till andra instanser?


Samtidigt är jag givetvis med i en privat vårdcentral som hänvisar mig till kommunens sjukgymnast, känns då en aning meningslöst att vara med i den privata. Så nu står jag vid datorn samt vickar på ryggen enligt rekommendationer från den svenska vården.


Kommentarer
Postat av: Micke

Lite kringelkrokar blir det ju ibland inom svensk sjukvård känns det som.



Frugan här fick ju remiss till två andra instanser på VC..den ena som innebar sjukgymnastik gick fort, men det andra var tre månaders väntetid på..de ligger efter nåt så in i den beryktade vassen..tur det inte är nåt allvarligt.



Gå du till en Massör iallafall...det hade jag gjort ;)

2012-05-23 @ 10:10:30
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Jag gick till en massör och den var hur skönt som helst, efteråt. Under tiden så gjorde det faktiskt lite ont fast det kan man inte säga til om när man ligger där och leker macho!

2012-05-23 @ 15:44:26
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Maria i Nevada.

Sv: Men tack ska du ha! Känns väldigt bra! Och jag tror jag pratar lite med Amerikansk brytning redan! :D

2012-05-23 @ 16:47:32
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Micke

Helt rätt...en riktig man njuter av sura uppstötningar och skiter taggtråd ;)



Ha så gött :)

2012-05-23 @ 22:01:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0