Snart April

Är jag ensam i världen eller?

Jag är en av få vuxna som inte sitter o ”fladdrar” på facebook. Visst det kanske är lika fånigt med en blogg. Fast det är det enda jag håller på med i cybervärlden, så Twitter o allt vad det heter får allt vara för mig, ett tag till kanske är bäst att tillägga.




Just nu ser jag fram emot helgen då den stora däckskiftar dagen infinner sig för min bil. ska bli hur underbart som helst att få sitta i bilen o njuta av tystnaden.  Hoppas givetvis på att svenska Spel kommer ringa mig ikväll. Tänk att få vinna och verkligen kunna sätta sig ned och fundera på om man vill jobba eller att gå omkring mellan Mars till november och små mysa för att sedan göra sällskap med alla förnuftiga flyttfåglar. Vilket underbart liv det vore! Fast det kanske är som med räkningar att så länge man har längtan så vet man att man lever.

 




Ikväll blir det slappar dag framför tv apparaten, ska försöka komma igen lite i kampen mot vågen. Börjar närma mig tre siffrig vikt. När man ser sig själv i spegeln så kan man bara konstatera att den där badpojken med tvättbräda på magen är borta för all framtid.  Samtidigt så kvittar det då man är en lyckligt gift 50+ are, situationen innebär egentligen bara att man gjort frugan lyckligare då hon fått mer kilon att älska!

 

 



I min ungdom fanns det en film som hette Släpp fångarna loss det är vår. Det borde komma en film idag med titeln: Släpp greppet Arbetsförnedringen det är vår! Den kommer troligtvis aldrig för vilken bransch vill ha de såkallade anställda på Arbetsförnedringen? Vi får ta dem som det aprilskämt de är!


Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Har man bara trivselvikt så grejar det sig ;-)

2012-03-29 @ 07:18:05
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: Micke

Är på tresiffrigt jag...men jag blåser upp mig så jag ser "ruggig" ut istället...då ser ingen nåt.



Tröstar mig med att det går åt mindre vatten i badkaret ju mer jag väger! :)

Miljöaspekten du vet ;)

2012-03-29 @ 21:44:01
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Gubben

Aldrig tänk den tanken att jag värnar om miljön! Tack för tipset Bäckis! vi kanske skulle ansluta oss till Miljöpartiet?!

goa o runda o sparar vatten! Är vårt valspråk:)!

2012-03-31 @ 15:57:17
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Micke

Vi kör på det ;)

2012-04-01 @ 10:05:46
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0