Samkväm/Förstörd fritid

Samkväm på arbetsplatsen, vad är det??



Varför ska man tvingas att umgås på sin fritid med sina arbetskollegor under sin lediga tid??




Det kallas för att sammansvetsa gänget, men är vi inte på våra arbetsplatser enbart för vår försörjning.  Våra vänner väljer vi, arbetskollegor finns där när vi kommer till arbetsplatsen. Så då svensk arbetsmarknad begriper att de endast får hyra oss under arbetstid för att vi gör vissa tjänster åt dem mot betalning.  Inte för att vi gör det att utvecklas som individer. Då har vi verkligen kommit långt i synen på arbete/fritid.  Det räcker fullständigt med att träffas under arbetstid samt raster vid arbetspassen.

 



Så varför kämpar inte fackföreningarna  för att vi får ha vår fritid med våra vänner??


 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Bara att skita i alla såna där "fredagsmys" man envisas med att ha på arbetsplatser...det där är ju dock enligt mig en åkomma för akademiker på kontor...och där har de ju en annan inställning ofta..mer sammanhållning...nu vet jag ju inte vad du jobbar med...har du berättat det så har jag glömt...!



Men det är bara att göra sig ett "ärende"...så slipper man...om man har tur :)

2012-04-27 @ 11:22:01
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Eller...tvingas ni ut EFTER jobbet??



Aldrig med min fot.............!

2012-04-27 @ 11:23:19
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0