Fullt med rönnbär

Söndag har just avslutat gräsklippningen, vilket var en pärs då man inte klippt det på nästan en månad. Detta innebar att det förutom att gräset var högt så var det väldigt blött.  Fast skam den som ger sig.

 

När man höll på med gräsklippningen så slog det mig att det är överfullt med rönnbär på dessa träd. Har för mig att det betyder kall och snörik vinter, så alla kommun gubbar nu har jag tipsat er om detta. Ni kan efter ni läst detta berätta för SJ med, så nu är ni alla förberedda inför november för då ramlar det ned vitt helvete från luften. Fast det troliga är väl att ni i vanlig ordning kommer bli ”tagna” på sängen av att det kom snö även i år!  Är det någon som törs sätta en slant på att våra kommuner och SJ är förberedda?

 

Själv ska jag ta det lite lugnt nu ikväll och förbereda mig för en arbetsvecka. Skulle vara skönt med lite ledigt snart igen, får se om det blir något av det under september eller oktober.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Gisela

Sv: Tackar!

2011-09-05 @ 10:54:52
URL: http://gisellas.blogg.se/
Postat av: Micke

Tack för lyckönskningen....blir nog bra detta!



hehe..de där snöskottarna o de ansvariga borde inte få ha en säng att bli tagen på överhuvud taget..återstår att se ;)

2011-09-05 @ 18:11:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Camilla

tack för omtanken, men det var inte så farligt. skulle lära en kille att bugga, men han slant med armbågen och klippte till mig. av misstag :)

2011-09-05 @ 21:39:40
URL: http://camiillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0