Gåslever/Kalleskaviar

Läser att ”medelsvensson” växlar mellan Lidl och Östermalmshallarna alltså lyx och lågpris. Tror faktiskt att det kan ligga en hel del i detta, fast är detta något nytt fenomen egentligen? Är det inte så att vi levt under dessa principer de senaste 20 åren, då vi har matats med reklam via tv o radio.



Sedan tror jag att det är ett alldeles naturligt fenomen att vi vill kunna kosta på oss lite ”lyx” ibland. För att göra det så får det bli Lidl mellan lyx passen. Frågan är egentligen hur alla svenska mat kedjor kunde missa tillfället att kunna serva oss med produkter mellan våra lyxtillfällen . För om man tittar på antal lyx dagar med sparardagar så kommer givetvis sparardagarna vara minst 75 % fler. Så visst kan försäljningen av mousserat ökat på monopolet med 15 %, samtidigt som lågpris ölen är den stora försäljningen under perioden mellan skumpan. Så vad är egentligen nytt under himlen?


En sak som slår mig då jag sitter i min bil är att vi pratar miljö, men när man är ute på vägarna så är det fullt med trafikanter. Tror att detta är ett fenomen som vi också besitter att visst ska vi värna om miljön bara det inte inskränker på min egna livsstil.



Nu ska jag ut och fixa till altan för vinterdvalan, så allt finns lätt tillgängligt när våren kommer tillbaka till vårt kära fosterland. Sedan blir det att åka en tur med bilen!


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Jodå...värna om miljön...bara inte jag behöver avstå från nåt inom mitt invanda beteende..du har så rätt.!



Ha de gott!

2011-10-22 @ 16:01:09
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: gubben

Visst har jag rätt;)!!

2011-10-22 @ 17:36:40
URL: http://mhats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0