Twitter/Facebook

Idag när jag var och tankade min bil så slog det mig att ”macken” var överfull med folk som helt plötsligt skulle tanka sina bilar.

Kunde det bero att det hade via facebook gått ett ryckte om att jag var på väg med min bil eller hade de läst på twitter om detta fenomen. Vilket det var om det nu var något av dessa, får vi troligtvis aldrig reda på, fast sidan nu tankar jag min bil på facebook har den senaste tiden slagit rekord i besökare.  Detta måste bero på att vi i dagens media samhälle kanske inte klarar av att göra en sådan simpel sak som att tanka bilen utan att kanske kolla om det finns andra runt om i världen som tänker precis så som man gör själv. Vad kan detta fenomen bero på? Brist på sysselsättning eller brist på vänner? Kan det vara så att vi alla vill bli kändis i skvaller pressen för våra bisarra tankar som får oss att framstå som ”innefolk”. För visst måste ett av de största målen vara att bli känd! Då kommer gräddfilen som alla vill glida på samt vänner kommer finnas i överflöd. Tänk bara på alla viktiga gratis produkter man får hemskickade för att prova och skriva om. Sedan kan vi alltid snacka om solidaritet så länge det inte drabbar oss själva till att göra uppoffringar. Tro nu inte att jag gnäller på er alla andra, för jag är precis likadan själv.

 


Nu börjar de där sega veckorna som man måste släpa sig igenom innan semester perioden infinner sig. Själv har jag som sagt några veckor kvar, så det blir att knega vidare och möta alla husbilar, husvagnar och träffa de som finns i dessa vid rastplatser runt om i landet.



Samtidigt är det hur skönt som helst att slippa bekymra sig för att man måste se fräsch ut på stranden, Fast har man gjort det någon gång?


Kommentarer
Postat av: Micke

Två veckor kvar här...seg väntan...men snart så.



Ha de bäst!

2011-06-23 @ 18:20:11
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0