Måndag




Sitter just nu med en kall öl för en stunds paus från mitt sågande med min gamla motorsåg. Tyvärr är väl jag en sådan som köper prylar och glömmer sköta dem. Tror jag hört av någon att kedjan måste slipas upp ibland, är det vart 20:e år som är åldern på min såg? Ska väl inte klaga då den startar och med lite svordomar samt en massa bensin kommer man igenom stocken. Bensinen är givetvis till motorsågen! Vädret, vindstilla ca 20 grader varmt men givetvis moln på himlen. Så båten ligger kvar där den låg sist.



Som sagt va, det är måndag och livet går vidare.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nett

Och sedan vände det.. det blev sol idag och helt plötsligt så kändes det som att man kan få lite sensommar :) Äsch, lägg du ner den där motorsågen och ta en tripp till meckat "Ullared" ;)

2011-07-27 @ 00:33:04
URL: http://www.enkoppkaffe.se/
Postat av: Micke

Har för mig att kedjan ska bytas helt emellanåt...lärde mig det under mina 8 månader i skogen...fast din kanske är av gammal modell som inte kan bytas?



Ha de bäst!

2011-07-27 @ 20:44:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0