Tänd ett ljus!

Så har yttrligare en vecka försvunnit ifrån oss.

 

Just nu väntar jag på att börja med ett nytt jobb. Så firman och extra jobbet känns inte så givande just nu.

Kommer att fortsätta med firman, fast det kommer att bli under semester och helger.

 

 

Fredagen kommer väl att bli som alla andra fredagar, med veckohandling samt somna framför tv apparaten. Visst skulle man önska att det skulle hända något mer. Fast vad kan man göra som piggar upp tillvaron i november?

 

Tänd ljus och mys i höstmörkret, säger en del.

Myser hellre en varm sommarkväll med en klar himmel och den röda solen som går ned i horisonten. Nu orkar solen knappt upp på himlen innan det är dags att säga godnatt för denna. 

 

 

 

För några veckor sedan såg jag definitivt något som piggade upp tillvaron!

Vid vår veckohandling så var det full fart vid lösgodiset med barn och föräldrar. Såg en liten kille som stod och fyllde munnen med godis, samtidigt som alla ”svenskar” blände på honom och hans far. Fadern går fram till sonen och säger till honom att du ska plocka i påsen du har för det är det som du ska ha ikväll.

Sonen lyder som barn gör, utan att gnälla.

Hur var det nu farsan sa: Plocka i det du ska äta i din påse!

Så vad gör sonen?

Han plockar i godis i påsen, för att direkt och då menar jag direkt, ta upp det till munnen!
Tror inte godisen hann landa i påsen. Visst log vi alla gamla gubbar!

Den enda som inte log var fadern.

Detta gjorde att man kunde känna sig glad och minnas tillbaka när de egna barnen var små!

För visst kunde man ibland undra hur man lyckats med uppfostran.

Fast det gjorde även mina föräldrar!

Så lycka till godisfarsan! 








Så nu blir det att tända första ljuset i adventsstaken. Hoppas att man får lite glögg med!

                  Sedan har resan för denna jul påbörjats med mat o klappar samt allt som tillhör julen.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Trötthet i november ja, fan, man fryser ju så fort man sticker näsan utanför dörren, blir ju trött bara jag tänker på det. :(

Men här är det ju värmeljus som gäller, och fom idag en liten hög med tomtar, adventsstakarna står där de ska mm.mm



Utan det hade jag nog sjukskrivit mig av utmattning. ;)



Ha de bäst!

2010-11-27 @ 19:57:03
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0