Vår/Sommar 2010


Så sitter man här framför datorn igen!

Snart ska båten i sjön och har investerat i en ny grill hemma.
Det blev en pelargrill, som jag som grillmästare är stolt över!
Köper tyvärr inga märkes grillar.
För att lägga ned tusentals kronor på en grill betyder att man genast kommer i det läget, då måste man sköta denna grill.
De enkla grillarna brukar hålla cirka fyra till fem säsonger för mig.
Tror inte en Weber skulle hålla mycket längre. Detta gör att jag sparat minst 1000: - vid varje inköp!

Båten kommer att behöva en rejäl tvätt, sen är det detta med att måla båten.
Visst är dagens bottenfärg (giftfria) hur dålig som helst.
Fast man får lära sig att leva med lite snäckor o växter på botten av båten.
Får se det som lite hem pyntning!

Har jag skrivit om att nu är sommarvattnet på i stugan och allt har hållit, både varmvattenberedare och alla rör!
Vilken befrielse.
har tagit bort två trädrötter på tomten hemma.
När jag gick ut med min spade, så var jag mentalt förbered för flera timmars slit med svordomar och svett.
Inom två timmar var de båda borta. Visst förekom det en och annan svordom, fast det hör till!

Så hittills har allt vårarbete gått som på räls!
Troligtvis inte SJ, s räls för då hade det blivit förseningar! 

Just nu så längtar man ut till stugan o få fixa till det där ute.
Har tyvärr inte varit ute på flera veckor, vilket gör att man börjar känna sig instängd.

samtidigt kan man inte låta bli med en liten fundering på alla dessa stackare som inte har en tillflykts ort typ sommarstugan.
Framförallt alla barn i Sverige som bli tvugna av föräldrarnas ekonomiska situation, att tillbringa sitt sommarlov inne i dessa fantastiska betong getton vi byggt upp i Sverige.
Samtidigt kan vi inte bara skylla på samhället och politikerna, utan borde vi inte snart begripa att samhället är vi och det är vi som röstar fram politikerna!

Samtidigt gör vi något för alla dessa stackars barn själva?
Mitt eget svar måste tyvärr bli: Inget!
Sverige måste vakna upp ur sin törnrosa sömn och begripa att vi ska och bör engagera oss i varandra mer.

Framtiden kommer att innebära ett större eget socialtansvar gentemot våra medmänniskor.
Inte bara genom skattepeng eller insamlingar via TV 4, utan vi kanske får hoppa över en flaska whisky eller en vinbox och skänka dessa pengar!

Sedan är det bara att inse att denna sommar kommer bli som filmen sista natten med gänget.
Det jag menar är att det är sista sommaren som vi vanliga kommer att ha råd med bilsemester.
För efter valet kommer vi troligtvis få samma fortskaffningsmedel som Kina hade under Mao,s tid cykeln1
Vem vet kanske får vi samma snygga dress som kinerserna hade då. Givetvis kommer det finnas en lyxmodell gjord av HM samt en budget modell som finns i Ullared!

Trevlig Valborg och första maj på er allihop!



En svensk p-plats hösten 2010?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0