Mer gnäll!

Mer Gnäll!

Visst ska man vara glad över att man är frisk förutom foten. Visst har man det ganska bra ekonomiskt, finns alltid de som har det värre. Man söker sina jobb fortsätter med sina marknadsunderökningar angående egen firma. Försöker hålla koll på de 75 dagar man får deltidsstämpla. Skickar snällt in antal sökta jobb. Skriver en ny handlingsplan, för att sedan fortsätta i samma hjulspår. Sitter samtidigt och undrar över vad som är nytt gällande arbetsförmedlingens arbetsutövande mot oss jobbsökare. Man får lite tips om arbete som de matchat! Detta gör de via datorn, vilket vi sökare gör varje dag.  Känns som vi är bra att ha i statistiken istället för att hjälpa oss till jobb eller kunna starta eget. Problemen med starta eget känns mer konstigt nu när vi har en såkallad regering som ska främja småföretag.  

  

Fast nu är det fredag, så man får ladda inför Let,s Dance ikväll.

  

  

Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på dig gnällspik!

Jag hoppas du mår bättre när du fått gnälla lite så att du får en trevlig helg!

Må gott!

Anna!

2009-01-16 @ 14:45:45
URL: http://enannassida.blogg.se/
Postat av: Anna

2009-01-19 @ 08:24:39
Postat av: Anna

Hej! Skulle ni bara kunna klara en sak i taget? Struntprat! Min kollega promenerade med mig till ett gemensamt möte och på vägen pratade vi engagerat om det som skulle avhandlas samtidigt som han snyggt och prydligt knöt sin slips!!!!

Det imponerade! Så ni vill bara att vi ska tro att ni bara klarar en sak i taget för att slippa göra något alls!

Må gott när du tränar på slipsknut under promenaderna!

Anna

2009-01-19 @ 08:35:18
URL: http://enannassida.blogg.se/
Postat av: Micke

Jo, Af har ju vissa krav på oss, vi ska vara positiva och se glada ut hela tiden, annars stänger de väl av oss ifrån A-kassan som straff antar jag.

Jag ler så snällt varje gång jag är där, mitt halvt tandlösa leende har charmat ett flertal handläggare..hehe.

Ska prova att borsta tänderna med "whitening" nästa gång, då kanske de höjer min akassa om man har tur.



Ha de gott :)

2009-01-25 @ 15:59:06
URL: http://beckfjall1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0