SOL!

Nu vill vi ha sol

 

Nu har vi provat på regn o kyla i över en vecka . Så nu kan vi det. Visst längtar man till sol och värme.

Själv tror jag att det kommer bli en underbar sommar med sol o värme.

Varför tror jag detta? Jo jag ska jobba nästan hela sommaren, vilket innebär att det kommer bli en kanon sommar. Fast det är skönt att kunna komma hem på kvällen o sätta sig på altanen och koppla av med en kopp kaffe, innan frugan kommer på vad som ska göras.

image224 

Det värsta med våren och sommaren är nog inte myggen utan jag tror att det för oss män är  Martin Timell och Ernst Kirchsteiger.

Herregud, vad lätt det ser ut när de håller på med renoveringar och annat i dumburken.

Sen är de alltid glada och ler när de håller på i tv rutan.

 

Så är inte verkligheten för oss övriga män. Vi slår hammaren på tummen, sågar snett samt spik f.... kröker sig. Men inte för dessa två gullgubbar rutan.

Detta innebär att vi är tvungna att hålla på hela denna säsong med att le och se ut som de gör på tv vid renoveringar.

 

Sen kommer det alltid ett stört skur när man håller på själv. Inte ser man Martin eller Ernst kravla omkring i massa lera. Så snälla tv visa alla bortklippta sekvenser av dessa herrar.

Då kanske våra fruar o sambos förstår varför vi andra muttrar och svär!  


Funderar på att åka några dagar till vårt kära grannland i sommar. Fast vi får se hur väder och ledighet blir!

image225
 

Snart är det helg med tillhörande grillrutiner och avkoppling vid stugan. Ser verkligen fram emot detta!  

image226


Kommentarer
Postat av: anita

Ja jag längtar efter sommaren nu, komma ut på allt jag gått och planerat hela vintern o våren.

2008-05-22 @ 18:30:22
URL: http://lady-scene.blogspot.com
Postat av: Micke

Japp, det där med Timell stämmer.... tror att han ler så mycket då han kollar kontot varje dag.. hehe.

Han e cool!!

2008-05-26 @ 09:34:11
URL: http://beckfjall1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0