April

Nu är det dags!

 

Nu är det snart dags för att sätta på sommar däcken o åka iväg på en liten mini semester till Tyskland. Där ska vi äta och roa oss i några dagar samt givetvis inhandla varor så man slipper köa i det som ännu finns kvar som en påminnelse om hur man hade det i Sovjet.

image204 

Nu när man sålt V & S för att det inte håller med att äga ett sådant företag för staten, så måste det lossna på konsument sidan med.

 

Givetvis är prio ett att komma ut o roa sig men samtidigt är det roligt att avvara några timmar på pråmen för shopping.

 

Jobbet som jag har är både roligt och intressant. Möter mycket folk som man får hjälpa i olika situationer.

Tänk så olika vi är i allt gällande smak och intresse. Fast det är väl det som gör oss människor intressanta. Att lära känna samt kunna utveckla sig genom nya bekantskaper och situationer.

Så nu rullar dagarna på normalt igen. Själv väntar jag med stor iver på den dagen då jag ska börja "längta" bort från jobbet igen. Det är väl då man verkligen kommit in i sin roll som arbetstagare igen!


image203

Givetvis har man varit ute vid stugan och kollat upp allt inför sommar säsongen.

Vattnet är påsatt, mulltoan tömd samt grillen justerad och testad. Gud vad skönt det var att sitta o titta på elden innan det blev glöd med en öl.

Samtidigt kommer man på som ni ser att det behövs en nyinvestering på gill sidan.

Ska då köpa gasol eller kol? Själv anser jag att kolen tjusning med att kunna koppla av framför denna med en öl undertiden det brinner slår gasolen med hästlängder. Vad anser ni kära läsare?


Fråga mig inte vad gumman gjorde under tiden jag satt vid grillen, för jag kunde tyvärr inte släppa grillen ur sikte. Man måste tänka på brandfaran när man grillar så givetvis behövs det en brandvakt vid grillen
image205


Kommentarer
Postat av: anita

Ja du stackars tanten din hon slet och hade sig säkert medans du satt där och mös vid grillen =)

2008-04-02 @ 19:16:28
URL: http://lady-scene.blogspot.com
Postat av: Judith

Ni har ju snö kvar! Heheh. Här är det riktigt gott vår väder idag. Solen skiner och jag är glad. Det är kul när det sker på samma gång!

Må gott. Jag ska nog gå ut en sväng och gå tror jag när magen lagt sig lite efter matintaget.

2008-04-03 @ 13:29:29
URL: http://judith45.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Flinar! Underbar bild :-) Jag får ju förutsätta att maten blev en smakhit utan dess like med tanke på din totala närvaro ;-)

2008-04-07 @ 15:04:15
URL: http://cingeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0